Algemene voorwaarden

  • Een afspraak bij Total Care Fysio kan gemaakt worden via de mail, telefonisch of mondeling. Zie hier voor de contactgegevens.

  • Bij een eerste behandeling kunt u zich melden bij de balie van gebouw ‘de Plek’ en vervolgens plaatsnemen in de wachtruimte op de begaande grond. U wordt opgehaald uit de wachtruimte door de therapeut.
    Bij de volgende afspraken hoeft u zich niet per se te melden bij de balie. Het kan zijn dat de therapeut uit loopt. Mocht u langer dan 10 minuten wachten op de therapeut, kom dan even aankloppen bij de behandelkamer.

  • Total Care Fysio heeft er bewust voor gekozen om geen contracten aan te gaan met zorgverzekeraars. Dat houdt in dat de behandelingen niet bij de zorgverzekeraars wordt gedeclareerd maar dat u de behandeling zelf moet betalen. Vervolgens kunt u de factuur indienen bij uw zorgverzekeraar. De behandeling wordt voor een groot deel, en soms geheel, vergoedt door de zorgverzekeraar. Uw zult aan het eind van de maand een verzamelfactuur krijgen van alle behandeling die u in die maand heeft gekregen.

  • Niet alle zorgverzekeraars vergoeden DTF (Directe Toegankelijkheid Fysiotherapie). Dit houdt in dat u eerst bij de huisarts een verwijzing moet halen voordat u bij naar Total Care Fysio kunt komen. Ga bij uw zorgverzekeraar na of DTF vergoed wordt. Als dit niet het geval is dient u een verwijzing te halen bij uw huisarts.

  • Aan het eind van de maand krijgt u een maandfactuur van de behandelingen van die maand. Deze factuur dient binnen 14 dagen betaald te worden. Mocht de factuur niet kloppen, meld dat dan zo spoedig mogelijk, dan wordt de fout verbeterd. Het kan zijn dat door de drukte de factuur iets later komt. Mocht u na 2 weken nog geen factuur hebben ontvangen, meldt dit dan aub bij de therapeut.

  • U dient u te kunnen legatiemeren bij de intake.

Afspraak afzeggen

  • Mocht u een afspraak willen afzeggen of verplaatsten dan dient u dit minimaal 24 uur van tevoren te doen. Doet u dit niet dan wordt er een bedrag van € 25,00 in rekening gebracht. Mocht u te laat komen voor een afspraak, neem dan telefonisch contact op.

Behandelproces

  • Tijdens de eerste behandeling vindt er een intake plaats in de vorm van een anamnese. Deze wordt gevolgd door een lichamelijk onderzoek.

  • Tijdens het lichamelijk onderzoek zult uw bepaalde kledingstukken uit moeten doen zodat het lichaam beter onderzocht kan worden. Als u hier moeite mee heeft moet u dat melden bij de therapeut. Dan wordt er naar een andere oplossing gezocht. Vindt u het niet prettig om in uw ondergoed te staan dan kunt u een klein broekje aandoen.

  • De overdracht naar derden zal gebeuren middels een schriftelijke notificatie, waarin de persoonsgegevens (o.a. BSN, personalia, verzekeringsgegevens) en het behandelproces worden vermeld en omschreven. Deze overdracht wordt opgesteld in overeenstemming met, en goedkeuring van de patiënt/ cliënt.

  • Bij een afwijkend beloop in tijdsduur of in symptomen, kan besloten worden de patiënt/cliënt te verwijzen naar de huisarts voor eventueel verder medisch onderzoek. Hiervoor zal de overdracht plaatsvinden, zoals in bovenstaand punt is omschreven.

  • Aan het eind van het behandeltraject wordt deze afgesloten met een eindrapportage naar de verwijzer.

  • De rapportages worden verzonden per mail, via een beveiligde internet verbinding of per brief welke aan de patiënt wordt meegegeven.

Huisregels

  • Uw dient uw persoonlijke spullen mee te nemen naar de behandelkamer. Total Care Fysio is niet aansprakelijk voor vermissing, verlies, diefstal, of beschadiging van bezittingen van patiënten, cliënten, of anderen die de praktijk betreden.

  • Het gebruik van mobiele telefoons tijdens de behandeling wordt niet gewaardeerd.

  • In geval van calamiteiten dient u de aanwijzingen van het personeel of de hiertoe bevoegde instantie (politie, brandweer) op te volgen.

Privacy en omgang met patiëntengegevens

  • Alle gegevens en informatie zullen vertrouwelijk worden behandeld in navolging van de Wet Persoonsregistratie. Er zal geen uitwisseling met derden plaatsvinden zonder dit in overleg en overeenstemming met de patiënt.

Klachtenregeling

  • Mocht u toch een klacht hebben over hoe er met u is omgegaan, over het beloop van het behandelproces of werkwijze tijdens de behandeling, dan wordt het erg op prijs gesteld als u dit meldt bij uw therapeut. Zo willen wij de kwaliteit van de zorg zo optimaal mogelijk houden, en hopen zo van onze fouten te kunnen leren.

  • Indien u een klacht heeft die u niet wilt melden binnen Total Care Fysio, dan kunt u gebruik maken van de officiële klachtenprocedure van het KNGF. Informatie hierover kunt u vinden op de consumentensite van het KNGF (fysionet.nl), waar u de folder “Een klacht over uw fysiotherapeut” direct kunt downloaden. Hierin kunt u de werkwijze vinden van de klachtenprocedure en waar u met uw klacht terecht kunt.

Betalingen

  • Total Care Fysio heeft er bewust voor gekozen om geen contracten aan te gaan met zorgverzekeraars. Dat houdt in dat de behandelingen niet bij de zorgverzekeraars wordt gedeclareerd maar dat u de behandeling zelf moet betalen. Vervolgens kunt u de factuur indienen bij uw zorgverzekeraar. De behandeling wordt voor een groot deel, en soms geheel, vergoedt door de zorgverzekeraar. Uw zult aan het eind van de maand een verzamelfactuur krijgen van alle behandeling die u in die maand heeft gekregen.

  • De patiënt is zelf verantwoordelijk voor de betaling van de factuur. Gaat u zelf na bij uw zorgverzekeraar wat u vergoedt krijgt per behandeling. Vraag hierbij naar de vergoeding van fysiotherapie en manuele therapie.

  • Wanneer u niet aan uw financiële verplichtingen kunt voldoen, is het mogelijk een betalingsregeling te treffen met Total Care Fysio. Dit zal in overleg met de behandeld therapeut gebeuren. De therapeut en patiënt zullen samen tot een overeenstemming komen.